Jak mądrze rekrutować?

Proces zatrudnienia pracownika wiąże się z dużym ryzykiem, a także wysokimi kosztami. Jak wiadomo, nie polega wyłącznie na rekrutacji, to zaledwie jeden z etapów. Jako agencja pracy wyjaśniamy, jakie są najczęściej popełniane błędy rekrutacyjne pracodawców.

Źle sformułowane ogłoszenie

Ogłoszenie rekrutacyjne to pierwszy kontakt z potencjalnym kandydatem. To na jego podstawie osoba poszukująca pracy ocenia, czy aplikować do danej firmy. Często zdarza się, że wiele ofert pracy tworzonych jest na szybko, pobieżnie, bez zastanowienia.

Ważne, aby trafiający na ogłoszenie kandydat mógł znaleźć wszystkie najważniejsze informacje na temat docelowego miejsca pracy, stanowiska i warunków zatrudnienia. Ogłoszenie powinno być jasne, czytelne i dostosowane merytorycznie.

Nieprzygotowanie do rozmowy

Nie tylko kandydat powinien przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Ten obowiązek leży także po stronie rekrutera. Jak się okazuje, rekruterzy często popełniają takie błędy jak niezapoznanie się z dokumentami kandydata lub nieprzygotowanie listy pytań, co często skutkuje powtarzaniem tych samych wątków. Należy zadbać o odpowiednie przygotowanie – tylko wtedy zbudujemy wizerunek wiarygodnego i profesjonalnego pracodawcy.

Brak odpowiedzi zwrotnej

Odpowiedź zwrotna, nawet jeśli informuje o niezakwalifikowaniu kandydata do pracy pozytywnie wpływa na budowanie długofalowych relacji i pokazuje, że dana firma traktuje wszystkich kandydatów poważnie. Wiele firm tłumaczy braki odpowiedzi zwrotnej niewystarczającą ilością czasu, jednak jeśli przygotujemy odpowiednio wcześniej gotowy szablon lub zastosujemy automatyzacje wiadomości, zaoszczędzimy czas i zadbamy o pozytywny wizerunek pracodawcy.

Od 2012 roku wspieramy przedsiębiorstwa w zarządzaniu polityką personalną. Wynajem pracowników z Polski i zagranicy, outsourcing procesów opartych o zasoby ludzkie, rekrutacje specjalistów i managerów a także wsparcie w legalizacji pracy i pobytu cudzoziemców – to nasze główne obszary działania.

W naszej pracy przyświeca nam hasło Znamy się dobrze. Na swojej pracy, bo zatrudniamy i kształcimy fachowców. Z Tobą Drogi Kliencie, bo uważamy, że musimy dogłębnie poznać Twój biznes, by świadczyć doskonałej jakości usługi. Znamy się dobrze również z naszymi pracownikami, wiedzą, że mogą na nas liczyć, otrzymują rzetelne informacje, mają w nas wsparcie na każdym etapie zatrudnienia. Znamy się dobrze, to również gwarancja, że współpracując z nami możesz czuć się bezpiecznie, teraz i w przyszłości.

Zapraszamy do kontaktu, poznajmy się, byśmy mogli powiedzieć Znamy się dobrze.

Już wychodzisz?