Zewnętrzny employer branding — czym jest i co go wyróżnia?
Employer branding dzieli się na wewnętrzny i zewnętrzny. Ten pierwszy to działania, które mają poprawić wizerunek w środku organizacji. Z kolei zewnętrzny odnosi się do osób, które nie znają firmy. Czym jest i co go wyróżnia?
Ogólnie employer branding to grupa działań, która ma na celu w pozytywny sposób zbudować markę firmy. Jego ścisłe działania mają sprawić, aby inni kandydaci chętnie i w dobrowolny sposób wybrali konkretnego pracodawcę.
CZYM JEST ZEWNĘTRZNY EMPLOYER BRANDING?
Zewnętrzny employer branding jest skierowany do osób spoza firmy, które jeszcze jej nie znają. Zarówno dla pracownika jak i wszystkich osób, które chcą z nią współpracować. A wszystkie podjęte działania mają na celu wybór dokładnie tej firmy. Powinna się ona wyróżniać i pozytywnie kojarzyć.
CO GO WYRÓŻNIA?
Zewnętrzny employer branding to doskonale określone działania z zakresu PR. Głównymi zaletami działań z tego zakresu jest większa liczba napływających aplikacji, podczas rekrutacji. To przekłada się na aplikacje, które odpowiadają „profilowi idealnego pracownika”. Oprócz tego wymienia się jeszcze:
- zwiększenie świadomości marki wśród kandydatów,
- lepsza rekrutacja,
- lojalność i pozyskanie nowych klientów i osób współpracujących z firmą.
STRATEGIA ZEWNĘTRZNEGO EMPLOYER BRANDINGU
Strategia powinna dostosować się do działalności marki. Jego działania nie powinny być negatywne. Jest kilka przykładów strategii, które warto wdrożyć, by poprawić postrzeganie firmy:
- aktywna obecność w social mediach, które pomogą poznać bliżej danego pracodawcę,
- profesjonalne ogłoszenie o pracę, które przedstawi warunki zatrudnienia oraz zaprezentuje daną organizację,
- udział w targach pracy i dniach kariery,
- zakładka „kariera” na stronie internetowej, która pozwoli poznać pracodawcę oraz pracowników.
Warto podjąć działania z zakresu zewnętrznego employer brandingu. Pozwolą one wyróżnić się na tle konkurencji. Warto przemyśleć daną strategię, aby podjęta komunikacja pomiędzy odbiorcami różniła się od tych, które są już na rynku.