Zewnętrzny employer branding — czym jest i co go wyróżnia?

Employer branding dzieli się na wewnętrzny i zewnętrzny. Ten pierwszy to działania, które mają poprawić wizerunek w środku organizacji. Z kolei zewnętrzny odnosi się do osób, które nie znają firmy. Czym jest i co go wyróżnia?

Ogólnie employer branding to grupa działań, która ma na celu w pozytywny sposób zbudować markę firmy. Jego ścisłe działania mają sprawić, aby inni kandydaci chętnie i w dobrowolny sposób wybrali konkretnego pracodawcę.

CZYM JEST ZEWNĘTRZNY EMPLOYER BRANDING?

Zewnętrzny employer branding jest skierowany do osób spoza firmy, które jeszcze jej nie znają. Zarówno dla pracownika jak i wszystkich osób, które chcą z nią współpracować. A wszystkie podjęte działania mają na celu wybór dokładnie tej firmy. Powinna się ona wyróżniać i pozytywnie kojarzyć.

CO GO WYRÓŻNIA?

Zewnętrzny employer branding to doskonale określone działania z zakresu PR. Głównymi zaletami działań z tego zakresu jest większa liczba napływających aplikacji, podczas rekrutacji. To przekłada się na aplikacje, które odpowiadają „profilowi idealnego pracownika”. Oprócz tego wymienia się jeszcze:

  • zwiększenie świadomości marki wśród kandydatów,
  • lepsza rekrutacja,
  • lojalność i pozyskanie nowych klientów i osób współpracujących z firmą.

STRATEGIA ZEWNĘTRZNEGO EMPLOYER BRANDINGU

Strategia powinna dostosować się do działalności marki. Jego działania nie powinny być negatywne. Jest kilka przykładów strategii, które warto wdrożyć, by poprawić postrzeganie firmy:

  • aktywna obecność w social mediach, które pomogą poznać bliżej danego pracodawcę,
  • profesjonalne ogłoszenie o pracę, które przedstawi warunki zatrudnienia oraz zaprezentuje daną organizację,
  • udział w targach pracy i dniach kariery,
  • zakładka „kariera” na stronie internetowej, która pozwoli poznać pracodawcę oraz pracowników.

Warto podjąć działania z zakresu zewnętrznego employer brandingu. Pozwolą one wyróżnić się na tle konkurencji. Warto przemyśleć daną strategię, aby podjęta komunikacja pomiędzy odbiorcami różniła się od tych, które są już na rynku.